Текст песни профессор А.Б. Зубов - 10. Зороастр. Часть 2

  • Просмотров: 247
  • 0 чел. считают текст песни верным
  • 0 чел. считают текст песни неверным

Текст песни

Религиозность _ телесного_ типа
Восстановление правды на разруш ритуале

Огонь- земной образ Ахура Мазды
Суть духов жизни- борьба с ложью, это ключ к спасению
Основы веры:
- элитная вера высш слоя, а народ остав языческим, многобож ( туда включ ЗА Бог)
- логичная, продуманная вера, на принципе отрицания ведич религии ( ее жертвопринош, многобожия, ритуала- это зло)
- правда в том, что идет борьба между ангра манио и спента манио, это близнецы, вступ в поединок
- принцин добровольности выбора добра и зла
- дух добра творит бытие- жизнь, а зла- небытие
Злые сущности- небытие ( сознание зороастрийца), т е злые люди не существуют
- понятие ада и рая
- ублажение Ахура Мазды _ праведными делами_ (NB), а не ритуалом
- ЗА ритуал из космич сделался практич: вся жизнь чела это ритуал- все его мысли и дела, направл на соед с Богом

3 этапа становл ЗА:
1)своб выбор- варена
2) умаление своб выбора, дуализм
3) детерминация

ЗА ГОВОРИТ О ГРЕХОПАДЕНИИ (NB)- новое.
1. Первый грех: перв чел- Има (Яма) - близнец, творит жертву ради обрет власти над богами и людьми ( ради себя) - колоссал грех, эгоистич акт
2. Второй грех: Има станов царем и отклоняет жреческие обяз и огранич царскими - власть
3. Третий грех- дает людям разрешение заколать и есть быков ( образ божественности чела)- акт каннибализма
!! Эти грехи кореллируют с искушениями Христа в пустыне !!
И с грехопад Адама и Евы
Из тьмы грехопадения людей выводит Зороастр

ЗА ГОВОРИТ О СТРАШНОМ СУДЕ И ВОСКРЕСЕНИИ:
Время заканч для каждого смертью, а дя всех- страшным судом и воскрешением умерших (NB)
ЗА объясняет, почему два суда: после смерти суд над душой, но состояние души без тела несовершенно. Поэтому происх воскресение всего мира- оконч суд, времени больше нет
Все люди прох через огненную реку: праведные ее легко проходят и восходят в мир Ахура Мазды, а грешники вечно сгорают и нзверг в пропасть
----> мир Ветиг только для праведнх, ангро манио и грешников больше нет
1. Эпоха творения
2. Эпоха смешения добра и зла ( сейчас)
3. Эпоха разделения- после суда

Со злом надо _ бороться_, а не отстраняться

Все, что утверждает жизнь- хорошо, а то отриц- плохо, ----> нет постов, берем нечиста, смерть нечиста, мертвое тело неисто- дакхмы ( башни молчания: сверху птички клюют, снизу кости падают на негаш известь)

Сильные идеи ЗА:
-Единобожие, ритуал в борьбе добра и зла
- чел дает ответ за свои дела, а не обряды
- материальный мир (vs Индия) важнее, полнее чисто духовного----> воскрес, восстан тел и оконч страшный суд

Мир телесен, населен теми, кто прошел огненную реку

ЗА- предтеча исл- христ религий

Перевод песни

Religiosity _ bodily_ type
Restoring the truth to the destruction of the ritual

Fire - the earthly image of Ahura Mazda
The essence of the spirits of life is the fight against lies, this is the key to salvation
Fundamentals of Faith:
- the elite faith of the upper strata, and the people remained pagan, polytheism (including FOR God there)
- a logical, thoughtful faith, on the principle of denying the Vedic religion (its sacrifice, polytheism, ritual is evil)
- the truth is that there is a struggle between Angra Manio and Spenta Manio, these are twins, entering into a duel
- the principle of voluntary choice of good and evil
- the spirit of good creates being - life, and evil - non-being
Evil essences - non-existence (Zoroastrian consciousness), i.e. evil people do not exist
- the concept of hell and heaven
- the satisfaction of Ahura Mazda _ with righteous deeds_ (NB), and not with a ritual
- FOR the ritual from kosmich became practical: the whole life of a man is a ritual, all his thoughts and deeds, sent to be connected with God

3 stages became FOR:
1) freedom of choice is boiled
2) diminution of freedom of choice, dualism
3) determination

FOR SPEAKS ABOUT SINCOSE (NB) - NEW.
1. The first sin: the first cel- Ima (Yama) - the twin, makes a sacrifice for the sake of gaining power over gods and people (for his own sake) - a colossal sin, selfish act
2. The second sin: Ima became king and rejects priestly obligations and is limited to royal ones - power
3. The third sin - gives people permission to slaughter and eat bulls (the image of the divinity of the brow) - an act of cannibalism
!! These sins correlate with the temptations of Christ in the wilderness !!
And with the fall of Adam and Eve
Zoroaster leads out of the darkness of the fall of men

FOR SPEAKS ABOUT THE SCARY COURT AND RESURRECTION:
Time ends for everyone with death, and for all, with a terrible judgment and the resurrection of the dead (NB)
ZA explains why there are two courts: after death, the trial of the soul, but the state of the soul without a body is imperfect. Therefore, the resurrection of the whole world happened - the judgment is over, there is no more time
All people passed through the river of fire: its righteous ones easily pass and ascend into the world of Ahur Mazda, and sinners burn forever and are not cast into the abyss
----> the world of Vetig is only for the righteous, Angro Manio and sinners are no more
1. The Age of Creation
2. The era of the mixture of good and evil (now)
3. Age of separation - after the trial

One must _ fight_ with evil, and not step back

Everything that life affirms is good, otherwise negative is bad, ----> there are no posts, we take unclean ones, death is unclean, the dead body is indescribable (towers of silence: birds peck from above, lime falls from bones below)

Strong ideas FOR:
- Monotheism, a ritual in the struggle between good and evil
- people give an answer for their affairs, not ceremonies
- the material world (vs India) is more important, more complete than purely spiritual ----> is risen, rebuilt, and ends the final judgment

The world of corporal is inhabited by those who crossed the river of fire

ZA - the forerunner of the religion of religions

Официальное видео

Все тексты профессор А.Б. Зубов >>>