Текст песни
From New England comes Douglas Irvine, a composer, sound artist and instrument maker, the sounds that he creates are inspired on the musical traditions of ancient Middle Eastern cultures, like ancient Egypt and Mesopotamia. This record have a great aura, with different sensations, its ritualistic, relaxed, deep, dark, ethereal and mystic. This are some of the old instruments that you could ear on this great record that e real advice: bass lyre, bells and miscellaneous percussions, shoulder harp, clappers, pan pipes, double Oboe etc. Ambient Egypt is a varied collection of musical soundscapes inspired by ancient Egyptian traditions.
Although music existed in prehistoric Egypt, the evidence for it becomes secure only in the historical (or "dynastic" or "pharaonic") period--after 3100 BCE. Music formed an important part of Egyptian life, and musicians occupied a variety of positions in Egyptian society. Music found its way into many contexts in Egypt: temples, palaces, workshops, farms, battlefields and the tomb. Music was an integral part of religious worship in ancient Egypt, so it is not surprising that there were gods specifically associated with music, such as Hathor and Bes (both were also associated with dance, fertility and childbirth).
All the major categories of musical instruments (percussion, wind, stringed) were represented in pharaonic Egypt. Percussion instruments included hand-held drums, rattles, castanets, bells, and the sistrum--a highly important rattle used in religious worship. Hand clapping too was used as a rhythmic accompaniment. Wind instruments included flutes (double and single, with reeds and without) and trumpets. Stringed instruments included harps, lyres, and lutes--plucked rather than bowed. Instruments were frequently inscribed with the name of the owner and decorated with representations of the goddess (Hathor) or god (Bes) of music. Both male and female voices were also frequently used in Egyptian music.
Professional musicians existed on a number of social levels in ancient Egypt. Perhaps the highest status belonged to temple musicians; the office of "musician" (shemayet) to a particular god or goddess was a position of high status frequently held by women. Musicians connected with the royal household were held in high esteem, as were certain gifted singers and harp players. Somewhat lower on the social scale were musicians who acted as entertainers for parties and festivals, frequently accompanied by dancers. Informal singing is suggested by scenes of workers in action; captions to many of these pictures have been interpreted as words of songs. Otherwise there is little evidence for the amateur musician in pharaonic Egypt, and it is unlikely that musical achievement was seen as a desirable goal for individuals who were not professionals.
The ancient Egyptians did not notate their music before the Graeco-Roman period, so attempts to reconstruct pharaonic music remain speculative. Representational evidence can give a general idea of the sound of Egyptian music. Ritual temple music was largely a matter of the rattling of the sistrum, accompanied by voice, sometimes with harp and/or percussion. Party/festival scenes show ensembles of instruments (lyres, lutes, double and single reed flutes, clappers, drums) and the presence (or absence) of singers in a variety of situations.
Перевод песни
Из Нью-Англии приходит Дуглас Ирвин, композитор, звукового исполнителя и производителя инструмента, звуки, которые он создает, вдохновляются на музыкальные традиции древних ближневосточных культур, таких как древний Египет и мезопотамия. Эта запись имеет отличную ауру, с разными ощущениями, его ритуалистическими, расслабленными, глубокими, темными, этгерическими и мистиками. Это некоторые из старых инструментов, которые вы могли бы ухал на этой великолепной записи, что E Real Pavice: Bass Lyre, колокольчики и разные перкуссии, плечевые арфы, камеры, панорамические трубы, двойное гобое и т. Д. Embient Egipt - это разнообразная коллекция музыкальных звукозаписей. древних египетских традиций.
Хотя музыка существовала в доисторическом Египте, доказательства того, что он становится безопасным только в историческом (или «династическом» или «фараозовом») периоде - после 3100 до н.э. Музыка образовалась важной частью египетской жизни, а музыканты занимали различные позиции в египетском обществе. Музыка нашла свой путь к многим контекстам в Египте: храмы, дворцы, мастерские, фермы, поля битвы и могилу. Музыка была неотъемлемой частью религиозного поклонения в Древнем Египте, поэтому неудивительно, что имеются боги, специально связанные с музыкой, такие как Hathor и BES (оба были также связаны с танцем, фертильностью и родами).
Все основные категории музыкальных инструментов (перкуссия, ветер, струнные) были представлены в фараоническом Египте. Перкуссионные приборы включали ручные барабаны, погремушки, кастанец, колокольчики и Sistrum - очень важный погремушк, используемый в религиозном поклонении. Рука хлопает тоже использовалась в качестве ритмического сопровождения. Ветровые инструменты включали флейты (двойные и одиночные, с тростниками и без) и трубы. Струнные приборы включали Harps, Lyres и Luts - сорванные, а не поклониться. Инструменты часто были вписаны с именем владельца и украшены представлениями богини (Хафора) или Бога (BES) музыки. Как мужские, так и женские голоса также часто использовались в египетской музыке.
Профессиональные музыканты существовали на ряд социальных уровней в древнем Египте. Возможно, самый высокий статус принадлежал храмовым музыкантам; Офис «музыканта» (Shemayet) к конкретному Богу или богине было положением высокого статуса, часто удерживаемого женщинами. Музыканты, связанные с королевским домохозяйством, были проведены в высокой оценке, как и некоторые одаренные певцы и игроки арфов. Несколько ниже в социальных масштабах были музыкантами, которые действовали в качестве артистов для вечеринок и фестивалей, часто сопровождаются танцорами. Неформальное пение предложено сценами работников в действии; Подписи многих из этих картин были интерпретированы как слова песни. В противном случае существует мало доказательств для любительского музыканта в фараоническом Египте, и маловероятно, что музыкальное достижение рассматривалось как желательную цель для физических лиц, которые не были профессионалами.
Древние египтяне не заменяли свою музыку до Грейко-римского периода, поэтому попытки реконструировать фараонную музыку оставаться спекулятивной. Представительские доказательства могут дать общее представление о звуке египетской музыки. Ритуальная храмовая музыка была в значительной степени вопрос о гремении Sistrum, сопровождаемой голосом, иногда с арфой и / или перкуссией. Партии / фестивальные сцены показывают ансамблемы инструментов (Лрес, Люты, двойные и одиночные тростники, калитки, барабаны) и присутствия (или отсутствие) певцов в различных ситуациях.
Смотрите также: