Текст песни
Phase 1: Singularity
01 THE BLACKBOARD
8:49 this morning
The dew of morning still glistens on the salt grass that grows along the foundation of the old Lighthouse. It isn’t in active service anymore, but has been renovated to serve as a private dwelling. High in the tower inside, a young man is slumped on the floor in the corner of the room, apparently in some kind of trance. Someone has put a blanket over him. He is deathly pale, but the steady, almost imperceptible rise and fall of his chest shows that he still clings to life. Standing next to him are young woman and an older man. Both are obviously shocked and distressed. Their frequent glances toward the door give the impression that they’re waiting for someone who is yet to arrive. On the wall next to them is a blackboard covered with impenetrable piece of paper – it appears to be a note scribbled in haste by an unsteady hand. What follows here is the story of what happened.
Teacher:
Will we ever understand
This complex genius
This visionary thinker
Will we ever get this close again
Uniting the forces of our universe
Girl:
Will we ever understand
His isolation
Or his sense of wonder
We will never get this close again
It’s been to long…
I think he’s gone
02 THE THEORY OF EVERYTHING part 1
11 years earlier
The Father, a brilliant scientist, has devoted his life to finding the Theory of Everything, the equation that will fully explain and unite all physical forces of the universe. He’s obsessively working day and night, unaware that his wife and introverted son need far more attention than he has been giving them. The Mother has always supported her husband’s scientific pursuits, but the strain of dealing with their asocial child’s special needs has worn her down to the point of desperation.
Flute: Jeroen Goossens, Piano: Rick Wakeman
Father:
I’m so close to the answer
A dazzling symphony of cosmic strings
I feel the pulse, vibrating just out of reach
The music of space
One single master equation
Unification of the great and small
I hear the notes, but the arrangement is wrong
I’m starting to doubt, but I can’t give up now I’m so near
Mother:
Can’t you see that I need you out here
And what about our boy?
I think he’s got something to give
What secrets lie… beyond these hollow eyes
Father:
I’m sorry you feel neglected
But it’s clear that you don’t understand
I’m aware and I want to be there
I just need some more time, for the answer is blindingly near
Mother:
Are you trying to drive us away?
Just when we need you most
You might find he’s got something to give
What secrets lie beyond these eyes?
03 PATTERNS
(instrumental)
The son is so withdrawn because his mind is overwhelmed by analyzing the chaotic stimuli of the world around him, and the mathematical patterns he sees in everything – even in nature. His brain seems to operate on a completely different level than other people’s. There is something very special about him, indeed.
Violing: Ben Mathot
04 THE PRODIGY’S WORLD
The Mother is determined to connect with the Prodigy, but he is completely unresponsive. He is simly incapable of relating to her emotionally, even though on some level he wants to
Mother:
Talk to me
Prodigy:
I know you’re there
But I won’t see you
I hear your voice
But it can’t reach me
Mother:
Let me in
Prodigy:
It all seems to trivial
In the scheme of things
Prodigy:
Patterns emerge in nature’s dance
Numbers are born in the wheel of chance
Why do I see this?
What does it mean to me?
A grand design in all its majesty
Vibrating strings, quantum gravity
Why was I chosen?
What does it mean to me?
Tell me why!
05 THE TEACHER’S DISCOVERY
7 years ago
As the students work on a test in science class, a gust of wind from the open window blows a paper full of math equations off the Teacher’s desk. Unnoticed by the teacher, it
Перевод песни
Фаза 1: сингулярность
01 ЧЕРНАЯ ДОСКА
8:49 сегодня утром
Утренняя роса все еще блестит на соленой траве, которая растет у основания старого маяка. Он больше не находится в эксплуатации, но был отремонтирован и переоборудован в частное жилище. Высоко в башне внутри в углу комнаты на полу валяется молодой человек, видимо, в каком-то трансе. Кто-то накрыл его одеялом. Он смертельно бледен, но ровный, почти незаметный подъем и опускание его груди показывает, что он все еще цепляется за жизнь. Рядом с ним стоят молодая женщина и пожилой мужчина. Оба явно шокированы и огорчены. Их частые взгляды на дверь создают впечатление, что они ждут кого-то, кто еще не прибыл. На стене рядом с ними - классная доска, покрытая непроницаемым куском бумаги - похоже, это записка, наспех нацарапанная нетвердой рукой. Далее следует история того, что произошло.
Учитель:
Мы когда-нибудь поймем
Этот сложный гений
Этот дальновидный мыслитель
Сможем ли мы когда-нибудь снова приблизиться
Объединение сил нашей вселенной
Девушка:
Мы когда-нибудь поймем
Его изоляция
Или его чувство удивления
Мы больше никогда не будем так близко
Это было так долго ...
Я думаю он ушел
02 ТЕОРИЯ ВСЕГО часть 1
11 лет назад
Отец, блестящий ученый, посвятил свою жизнь поиску Теории Всего, уравнения, которое полностью объяснит и объединит все физические силы Вселенной. Он одержимо работает днем и ночью, не подозревая, что его жене и замкнутому сыну нужно гораздо больше внимания, чем он им уделял. Мать всегда поддерживала научные занятия своего мужа, но напряжение, связанное с особыми потребностями их асоциального ребенка, довело ее до отчаяния.
Флейта: Джерун Гуссенс, Фортепиано: Рик Уэйкман
Отец:
Я так близок к ответу
Ослепительная симфония космических струн
Я чувствую пульс, вибрируя вне досягаемости
Музыка космоса
Одно основное уравнение
Объединение большого и малого
Я слышу ноты, но расположение неправильное
Я начинаю сомневаться, но я не могу сдаться сейчас, я так близко
Мама:
Разве ты не видишь, что ты мне нужен здесь
А что с нашим мальчиком?
Я думаю, ему есть что дать
Какие секреты лежат ... за этими пустыми глазами
Отец:
Мне жаль, что ты чувствуешь себя брошенным
Но ясно, что ты не понимаешь
Я в курсе и хочу быть там
Мне просто нужно еще немного времени, потому что ответ ослепляюще близок
Мама:
Вы пытаетесь нас прогнать?
Когда ты нам нужен больше всего
Вы можете обнаружить, что ему есть что дать
Какие секреты скрываются за этими глазами?
03 УЗОРЫ
(инструментальная)
Сын так замкнут, потому что его разум перегружен анализом хаотических стимулов окружающего его мира и математических закономерностей, которые он видит во всем - даже в природе. Его мозг, кажется, работает на совершенно ином уровне, чем у других людей. В нем действительно есть что-то особенное.
Нарушает: Бен Матот
04 МИР ВУРОДА
Мать полна решимости соединиться с Вундеркиндом, но он полностью не отвечает. Он просто неспособен эмоционально относиться к ней, хотя на каком-то уровне он хочет
Мама:
Поговори со мной
Вундеркинд:
Я знаю, что ты там
Но я тебя не увижу
Я слышу твой голос
Но он не может меня достать
Мама:
Впусти меня
Вундеркинд:
Все это кажется банальным
В схеме вещей
Вундеркинд:
В танце природы появляются узоры
Числа рождаются в колесе случая
Почему я это вижу?
Что это значит для меня?
Великолепный дизайн во всем его величии
Вибрирующие струны, квантовая гравитация
Почему меня выбрали?
Что это значит для меня?
Скажи мне почему!
05 ОТКРЫТИЕ УЧИТЕЛЯ
7 лет назад
Пока ученики работают над тестом в классе естественных наук, порыв ветра из открытого окна сносит лист с математическими уравнениями со стола учителя. Незаметно для учителя это
Смотрите также: