Текст песни пастор Назаров Дмитрий Андреевич - 07 АВГУСТА 2016. ЖЕЛАНИЕ БЫТЬ БОГОМ.

  • Просмотров: 170
  • 0 чел. считают текст песни верным
  • 0 чел. считают текст песни неверным

Текст песни

07 АВГУСТА 2016. СЛУЖЕНИЕ ЦЕРКВИ
ЖЕЛАНИЕ БЫТЬ БОГОМ.
Сегодня я хочу предложить нам поразмышлять над одним из самых интересных и до сих пор, по моему мнению, недопонятых утверждений Господа нашего: Иисус отвечал им: не написано ли в законе вашем: Я сказал: вы боги? Ин. 10:34. И я предлагаю нам задать самим себе вопрос: Имеем ли мы желание быть богами? И если таковое желание имеется, то что нам с ним делать? Давайте обратимся к одному из благословений Божиих, данных нам в ветхом завете: Сделает тебя Господь главою, а не хвостом, и будешь только на высоте, а не будешь внизу Втор. 28:13. В чем смысл этого благословения? В том, что если мы находимся в положении главы, то мы имеем власть управлять тем, что происходит. Теперь давайте посмотрим Новый Завет, что там обещано побеждающему: Кто побеждает и соблюдает дела Мои до конца, тому дам власть над язычниками Откр. 2:26. Отсюда можно увидеть, что Бог предлагает и даже повелевает нам быть в позиции власти, управления, влияния – скажите, разве это не та позиция, в которой находится Он Сам? Я пытаюсь сказать, что нам присуще желание быть такими, как Он, и Ап. Павел вдохновляет нас: Итак, подражайте Богу, как чада возлюбленные Еф. 5:1. И недавно мы уже говорили о двух вариантах подражания: О подражании внешнем и о том, как подражать, размышляя и постигая смысл действий того, кому мы подражаем. В первом случае это выгладит смешно и глупо, во втором это именно то, что радует сердце Отца! И даже если мы не осознаём своего желания быть как Бог, то оно так или иначе в нас присутствует и проявляется, поэтому намного лучше знать, что это в нас есть и вырабатывать в самих себе правильное отношение к этому. Заметьте, что с любым нашим желанием нам приходится работать, чтобы научиться жить с ним и правильно к нему относиться. Если мы подавляем желания или убеждаем себя, что их нет, то они как сжимаемая пружина рано или поздно «выстреливают» и в нашей жизни происходит серьёзное разрушение, если мы идём по другому пути и потакаем желаниям, то они разрушают нас, начинают становиться навязчивыми и неуправляемыми. Поэтому самое лучшее – это признавать факт наличия желаний и искать у Бога мудрости как с ними поступать, потому, что мы сами этого порой не можем понять. Во-первых, нужно четко понимать: Желание, с которым мы имеем дело является греховным или нет. Т.е. узнать из Слова Божьего то, как Он относится к тому или иному желанию. И здесь есть много путаницы и непонимания. Например, сексуальное желание в браке является благословением и вот что говорит об этом Бог: Утешайся женою юности твоей, любезною ланью и прекрасною серною: груди ее да упоявают тебя во всякое время, любовью ее услаждайся постоянно. Прит. 5:18-19. Т.е. Бог буквально говорит, что чем больше секса у мужа и жены, тем лучше это для семейной жизни! Но в других случаях сексуальное желание является греховным и даже помышления о интимных отношениях не со своим супругом Библия называет грехом! Это очень яркий пример того, что желание не осуждается в принципе, но устанавливаются границы, в которых оно действует как благословение, а выходя за которые становится грехом, ведущим к разрушению всей жизни: Мед источают уста чужой жены, и мягче елея речь ее; но последствия от нее горьки, как полынь, остры, как меч обоюдоострый; ноги ее нисходят к смерти, стопы ее достигают преисподней. Прит. 5:3-5. Точно такая же ситуация с нашим желанием быть богами, оно не осуждается в принципе, но устанавливаются определённые стандарты, при исполнении которых это желание «работает» как благословение: Верно слово: если кто епископства желает, доброго дела желает. 1 Тим. 3:1. Епископ в данном контексте – это позиция власти и влияния в церкви. Это позиция наместника Божьего, т.е. того, кто может рассуждать между братьями в случае споров и давать оценку тому, является ли истинным то или иное учение или же это ересь. Это то же самое, что описано по отношению к священникам в ветхом завете: Уста священника должны хранить ведение, и закона ищут от уст его, потому что он вестник Господа Саваофа. Мал. 2:7. И такие люди угодны Богу и очень нужны Его земной церкви! Но там же, где говориться о том, что желание быть в позиции власти не является греховным, а напротив является праведным и добрым, там же даны условия, при которых это возможно: епископ должен быть непорочен, одной жены муж, трезв, целомудрен, благочинен, честен, страннолюбив, учителен, не пьяница, не бийца, не сварлив, не корыстолюбив, но тих, миролюбив, не сребролюбив, хорошо управляющий домом своим, детей содержащий в послушании со всякою честностью; ибо, кто не умеет управлять собственным домом, тот будет ли пещись о Церкви Божией? 1 Тим. 3:2-5. Мы можем «развернуть» это в направлении того, о чём говорим сегодня: Если ты (или я) хотим быть «как боги», то нам надлежит разуметь, что власть всегда подразумевает самодисциплину и ответственность. Я осознанно употребил это словосочетание «как боги», что бы мы посмотрели на тот, самый печальный момент в нашей истории, где дьявол искушает первых людей: о?

Перевод песни

Today I want to offer us to reflect on one of the most interesting and so far, in my opinion, unacceptable statements of our Lord: Jesus answered them: Whether in the law is not written in the law: I said: Are you gods? In. 10:34. And I suggest us to ask yourself the question: do we have the desire to be gods? And if this desire is available, what do we do with it? Let's turn to one of the blessings of God, the data in the Old Testament: will make you the glory, not a tail, and you will only be at the height, and you will not be at the bottom. 28:13. What is the meaning of this blessing? In that if we are in the position of the chapter, then we have the power to manage what is happening. Now let's see the New Testament, which is promised to winning: who wins and keeps my business to the end, will give the power over the pagans Open. 2:26. From here you can see that God offers and even commands us to be in the position of power, management, influence - tell me, is it not that position in which he himself is? I'm trying to say that we are inherent desire to be such as he, and the up. Paul inspires us: So, imitate God as Chad Beloved EF. 5: 1. And recently, we have already talked about two ways to imitate: imitation external and how to imitate, reflecting and comprehending the meaning of the actions of which we imitate. In the first case, it phones ridiculously and stupid, in the second it is exactly what he glances the heart of the Father! And even if we are not aware of your desire to be like God, then it is somehow present in us and manifests itself, so it is much better to know that it is in us and produce the right attitude towards this. Note that with any our desire we have to work to learn how to live with him and relate to him correctly. If we suppress desire or convince themselves that they are not, then they are "shooting" a compressible spring sooner or later "and in our life there is serious destruction, if we go on another way and potak desires, they destroy us, begin to become obsessive and uncontrollable. Therefore, the best thing is to recognize the fact of having wishes and look for wisdom from God how to do with them, because we sometimes cannot understand this. First, you need to clearly understand: the desire with whom we are dealing is sinful or not. Those. To learn from the Word of God, how he belongs to some kind of desire. And there are a lot of confusion and misunderstanding. For example, a sexual desire in marriage is a blessing and this is what God says about it: comfort your wife's wife, the love of Lanu and beautiful sulfur: her chest, but they pour you at all times, with love of her all over. Prov. 5: 18-19. Those. God literally says that the more sex in her husband and wife, the better it is for family life! But in other cases, sexual desire is sinful and even a thinking about intimate relations not with his spouse, the Bible calls Sin! This is a very vivid example of the fact that the desire is not condemned in principle, but the boundaries are established in which it acts as a blessing, and leaving for which it becomes a sin leading to the destruction of the whole life: honey exudes the mouth of someone else's wife, and softer her speech; But the consequences of her bitter, like wormwood, is the sharp, as a sword is double-edged; Its legs down to death, the feet of her reaches underworld. Prov. 5: 3-5. Exactly the same situation with our desire to be gods, it is not condemned in principle, but certain standards are established, in the execution of which this desire "works" as a blessing: the word is true: if some of the bishoprosis wishes, the good deed wishes. 1 Tim. 3: 1. The bishop in this context is the position of power and influence in the church. This is the position of the governor of God, i.e. The one who can argue between the brothers in the event of disputes and give an assessment whether a true or other teaching is true or this heresy. This is the same as described in relation to priests in the Old Testament: the fault of the priest must keep the maintenance, and the law is looking for him from the mouth, because he is a messenger of Lord Savaof. Mal. 2: 7. And such people are pleasing to God and really need his earthly church! But in the same place, where it is said that the desire to be in the position of power is not a sinful, but on the contrary, it is righteous and kind, there are conditions for which it is possible: the bishop must be immaculate, one wife is a husband, sober, chasteren, adolescence , honest, strangely, teacher, not a drunkard, not a bike, not grimaceous, not korestiving, but quiet, peaceful, without saving, well, well-manager of his home, children containing in obedience with any honesty; For who does not know how to manage his own home, will he be swaying about the Church of God? 1 Tim. 3: 2-5. We can "deploy" this in the direction of what we say today: if you (or I) want to be "like gods", then we must intelligence that the authorities always implies self-discipline and responsibility. I consciously used this phrase "like gods", whatever we looked at the very sad moment in our story, where the devil tempts the first people: Oh?

Смотрите также:

Все тексты пастор Назаров Дмитрий Андреевич >>>